Att vara programledare i radio..

Ja faktiskt! Min gode vän Peter ringde mig strax efter att jag slutade jobbet på särskolan i eftermiddags och frågade mig den oerhört smickrande frågan om jag ville göra radio med honom ikväll. Det handlade om rock/metal-programmet Crossfade som sänds varannan fredag på Radio Shore, en lokalradio i Kalmartrakten med 5.000-10.000 lyssnare plus ett otal lyssnare på webben.

Nervös? Jag?! Särskilt som jag verkligen skulle leda programmet tillsammans med Peter, ha med lite egen musik och prata om den samt läsa rocknyheter och annat. Jag valde att prata om det progressiva metalbandet Opeth, förstås.. ett stort favoritband. Kanske jag lyckades värva ett par själar till deras fanskala? :)

Det gick iallafall jättebra. Att göra programmet var skitkul, vi satt i en studio med mickar och reglage och massa leksaker och ja, det fanns en röd "on air"-lampa som tändes! 
Att vi "bara" hade en timme är synd tycker jag nu, jag hade gärna suttit längre. Vad jag vet finns inte ngt arkiv online ännu för sändningarna men ni kan lyssna på radion på denna hemsida www.shore.hik.se eller på FM-bandet 98,6

Med detta goda humör skall jag snart pallra mig in till The Rock och öla med en gammal vän. En suverän avslutning på en suverän dag. :)

Kommentarer
Postat av: David

iii. Vad roligt. Säg till om det dyker upp ngn länk eller liknande. Jag vill gärna höra sändningen! Får ju meddela sådant! Synd bara att du inte pratade om Metallica, men det är okej ändå! Du gillar ju Opeth och är gullig!

2008-12-07 @ 14:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0